یزدفردا :در لابلای خبرها تلاشی است از همکاران سرویس تامین خبر یزدفردا که  مهمترین وخواندنی ترین  اخبار سرویس های مختلف خبری جراید،سایت ها و خبرگزاریهای ایران و جهان  را به صورت آن لاین انتخاب و تحت عنوان "درلابلای اخبار" بازنشر می دهند،امید می رود بتوانیم کوتاهترین راه  برای اطلاع از مهمترین اخبار روز استان ،ایران و جهان را در یزدفردا  برای  مخاطبان فردایی  ایجاد نماییم .


شاخه فعال سازمان القاعده در سوریه در بیانیه ای شدید الحن، با آتش‌بس پیشنهادی نماینده دبیرکل سازمان ملل با دولت سوریه مخالفت کرد.

«جبهه النصرة» شاخه اصلی القاعده در سوریه و یکی از گردان های مسلح وابسته به مجموعه «گردان های شام»، پیشنهاد آتبس بین سوریه و معارضان مسلح این کشور برای روز عید قربان را نپذیرفت.

این جنبش در بیانیه رسمی خود که در پایگاه های اینترنتی و صفحات اجتماعی اش به صورت گسترده منتشر کرده، تاکید کرد که با هرگونه پیشنهاد آتش بس که «اخضر الابراهیمی» فرستاده دبیر کل سازمان ملل برای عید قربان یعنی در روز جمعه پیشنهاد داده ، مخالف است.
این جبهه همچنین در بیانیه خود مسئولیت بسیاری از انفجارهای انتحاری در سوریه را بر عهده گرفت و تصریح کرد: «هیچ آتش بسی بین ما و نظام وجود ندارد».

این در حالی است که گروه فاروق که در حال انجام عملیات در شهر حمص است، با آتش بس اعلام موافقت کرده است.

توافق آتش‌بس قبلی در آوریل گذشته و تنها چند روز پس از امضای آن به شکست انجامید.

اخضر ابراهیمی پس از سفر به دمشق در کنفرانس مطبوعاتی گفت: بعد از دیدارهایی که در دمشق انجام داد، توافقی حاصل شد که دولت سوریه در جریان عید آتش بس کند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا